Indiańskie przysłowie mówi: Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie ostatnia ryba – odkryjemy, że nie można jeść pieniędzy. W Davines dbamy o ideę zrównoważenia i razem z fryzjerami z całej Polski sadzimy drzewa. W ramach finału II Dnia Zrównoważonego Piękna 24 kwietnia 2017 roku posadziliśmy 1400 sadzonek. Partnerem akcji był Klub Gaja.
W lutym zachęcaliśmy klientów salonów fryzjerskich do wsparcia II Dnia Zrównoważonego Piękna. Każdy, kto przyszedł wyznaczonego dnia do salonu fryzjerskiego, mógł wrzucić do puszki swój datek. Akcja miała zasięg ogólnopolski, wzięło w niej udział ok. 100 salonów. W sumie uzbieraliśmy na akcję nasadzeń 1400 drzew – dębów, dzikich jabłoni i grusz, śliw tarnin i szakłaków. Posadzone drzewa zostały dopisane do licznika programu Święto Drzewa Klubu Gaja. To już blisko 790 tysięcy drzew!
– W tym roku na miejsce sadzenia wybraliśmy nadleśnictwo Chojnów w pobliżu Warszawy. W akcję zaangażowało się ok. 100 osób, które postanowiły poświęcić własny czas właśnie po to, aby zasadzić drzewa. Akcję organizujemy już po raz drugi. Tym razem dołączyło do nas jeszcze więcej fryzjerów niż w zeszłym roku. Cieszymy się i napawa nas dumą to, że mamy możliwość współpracować z fryzjerami, dla których proekologiczne działania są takie ważne – podkreśla Marek Graniszewski z Davines.
Coraz częściej zwraca się uwagę na to, że zaczęliśmy traktować Ziemię przedmiotowo, jakby była naszym usługodawcą. Pszczoły dostarczają nam miód, Ziemia – surowce i czyste powietrze, morza i oceany dostarczają nam ryb. A przecież już dziś wiadomo, że w wyniku naszej nadmiernej eksploatacji Ziemia nie wyrabia się z autoregeneracją.
– Każdy z nas może włączyć się w działania dla dobra środowiska i ludzi na ile to możliwe. Jeśli zaczynamy od siebie i swojego miejsca pracy to tym lepiej. Przedstawiciele salonów fryzjerskich, z którymi sadziliśmy drzewa, to ludzie twórczy i zaangażowani. Myślę, że za rok będzie nas więcej! – mówi Jacek Bożek z Klubu Gaja.
Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines, producenta kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Na świecie odbywa się on pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest od lat organizowany we Włoszech, Francji, w Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zebrane w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze, jak również w Polsce – na Śląsku i na Mazowszu.
Davines częścią swojej strategii uczynił misję dbania o środowisko. Jednym z przykładów jej realizacji jest choćby fakt, że każdego roku Davines sadzi drzewa o powierzchni równiej 350 boiskom piłkarskim, korzysta z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, wykorzystując w produkcji ekstrakty pochodzące z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem.