Makulatura oraz firmy zaangażowane społecznie

Celem istnienia firm jest m.in.: maksymalizacja zysku, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, pomnażanie kapitału. Jednak wiele z nich decyduje się na prowadzenie działań czy projektów społecznych, działając dla dobra innych, wykorzystując wiedzę i możliwości w propagowaniu idei czy organizowaniu akcji, które nie są nastawione na zysk. Akcja Klub Gaja „Zbieraj makulaturę, ratuj konie” to propozycja dla firm chcących budować kapitał społeczny.

Eko-market zorganizowany przez Accenture Operations.Akcja „Zbieraj makulaturę, ratuj konie” łączy kilka aspektów takich jak: ochrona środowiska, drzew, pomoc uratowanym przez Klub Gaja koniom oraz działania na rzecz ludzi – pomoc niepełnosprawnym korzystającym z uratowanych wierzchowców, ich wrażliwości i otwartości na każdego człowieka. Uniwersalność i wyjątkowość tej akcji przyciąga nie tylko szkoły, ale również firmy. Od lat w akcji bierze udział firma TNT Express, Hipermarket Auchan z Bielska-Białej czy Eko-Wtór z Bystrej. W tym roku do akcji przystąpiła m.in. firma Accenture oraz Xerox Polska, które nie tylko zebrały makulaturę, ale również zaangażowały się w inne działania Klubu Gaja.

O motywach dołączenia do akcji mówi Edyta Gałaszewska-Bogusz dyrektorka w Accenture Operations: Wizją Accenture jest praca na rzecz budowania coraz lepiej funkcjonującego świata. Niezależnie od tego, czy wspieramy działania Corporate Citizenship o globalnym zasięgu, czy lokalne akcje poszczególnych pracowników zawsze robimy to wierząc, że przyczyniamy się do ulepszania miejsca, w którym żyjemy. Bardzo doceniamy koleżanki i kolegów, którzy dzięki swoim pomysłom i pasji potrafią zaangażować współpracowników i przeprowadzić projekty prospołeczne.

W ostatnim czasie, we współpracy z Klubem Gaja zorganizowaliśmy zbiórkę makulatury oraz aukcje ekologiczne we wszystkich biurach Accenture Operations w Warszawie i Krakowie. Zgromadziliśmy 635 kg surowca, co razem z dochodem z aukcji pozwoliło przeznaczyć ponad 4tys. zł na rzecz pomagania uratowanym przez Klub Gaja koniom. Jesteśmy dumni z faktu, że razem potrafimy pomagać, bo małe rzeczy zmieniają  świat – dodaje.

Norman.Takim „małym – wielkim” działaniem była pomoc jaką dzięki m.in. Accenture Klub Gaja mógł udzielić jednemu z 60 uratowanych koni – Normanowi. Norman jest koniem – terapeutą. W lutym tego roku nieszczęśliwie złamał nogę. Koszt leczenia i rehabilitacji zwierzęcia jest bardzo wysoki. Wraz z opiekunką konia, panią Anitą, nie poddaliśmy się i podjęliśmy decyzję o ponownym ratowaniu zwierzęcia – komentuje Jolanta Migdał – koordynatorka programu Święto Drzewa, w ramach którego organizowana jest akcja „Zbieraj makulaturę, ratuj konie”. Złamana kość zrasta się, potrzebne są zabiegi rehabilitacyjne, które przywrócą dawną sprawność Normanowi – dodaje.

Pani Anita Fortuna, opiekunka Normana jednym tchem wymienia – SGGW w W-wie, dr n.wet. Radomira Henklewskiego z Centrum Diagnostyki i Leczenia Chorób Koni Ruda Żmigrodzka, lek.wet. Kamila Górskiego z Gabinetu Weterynaryjnego Kamil Górski, Warsztat stolarski Rafała Gałczyńskiego ze Szczyrku, firmę kurierską TNT Express, firmę Accenture, Aptekę z Głubczyc – lekarzy weterynarii, firmy i wiele innych osób, dziękując wszystkim bardzo serdecznie za okazaną pomoc i jednocześnie prosząc o dalsze wsparcie dla Normana. (Więcej o Normanie na http://klubgaja.pl/news/787).

Do akcji „Zbieraj makulaturę, ratuj konie” w tym roku przyłączyła się również firma Xerox – jeden ze światowych liderów w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, technologią i dokumentami. Firma wprowadza na rynek narzędzia, które pomagają jej Klientom wdrażać proekologiczne praktyki.

Makulatura. Fot. Accenture Operations.Nasza firma pamięta również o edukowaniu w tej kwestii swoich Pracowników, którzy, uczą się odpowiedzialnego drukowania prowadzącego do możliwie najmniejszego zużycia papieru i innych materiałów eksploatacyjnych. W środowisku biznesowym istnieją jednak materiały, które muszą zaistnieć w formie papierowej. Pracownicy Xerox przekonali się o tym przy okazji przeprowadzki do nowego biura. Podczas opróżniania szafek zebrali wielkie ilości zadrukowanych, przydatnych kiedyś, dokumentów. Zamiast jednak wyrzucać je do kosza, 1,5 tony makulatury sprzedano, a uzyskane w ten sposób środki przekazano na rzecz stowarzyszenia Klub Gaja, którego jednym z celów jest poprawa warunków życia zwierząt hodowlanych – komentuje Marta Urbańska – Dyrektor ds. Personalnych firmy Xerox Polska Sp. z o.o.

W Polsce przeznacza się na ubój ponad 42 tys. koni rocznie. Na rzeź trafiają młode konie hodowane na mięso, schorowane zwierzęta po ciężkich pracach polowych i leśnych, oraz wykluczone ze sportu. Klub Gaja uratował dotychczas 60 koni przeznaczonych na rzeź, chorych lub tych, którymi właściciele nie mogli się dłużej zajmować. Znalazł dla nich nowe domy, wspiera ich utrzymanie, leczenie i opiekę weterynaryjną. Konie trafiły m.in. do organizacji prowadzących hipoterapię, małych gospodarstw rolnych i agroturystycznych.

Zachęcamy do podejmowania działań na rzecz pomocy uratowanym koniom poprzez:

– wpłatę darowizny na konto: 90 2030 0045 1110 0000 0067 3120
– stałe polecenie przelewu (liczy się każda kwota)
– zbiórkę makulatury w ramach akcji „Zbieraj makulaturę, ratuj konie”
– przekazanie 1% podatku dla Klubu Gaja – KRS 0000120069
– adopcję wirtualną.

Dołącz do akcji „Zbieraj makulaturę, ratuj konie” >>>>>

Więcej informacji:
www.swietodrzewa.pl

www.klubgaja.pl

Wesprzyj nasze działania:

przekaż darowiznę

Ten wpis umieszczono w kategorii ratuj konie, Święto Drzewa, Zbieraj makulaturę, ratuj konie i otagowano jako , , , , , , , , , . Zarówno komentarze jak i trackbacki są aktualnie wyłączone
  • Polub nas na Facebook

    Facebook Pagelike Widget